Köpvillkor

Produkter

Förutom de produkter som är köpbara i webbutiken tillhandahåller Aktiv Miljö i Sverige AB (556900-3220) en stor mängd produkter och lösningar, framför allt inom kontorsinredning och ergonomi omkring datorarbetsplatsen. Om du inte hittar det du söker är du välkommen att mejla dina önskemål och frågor till kundtjanst@aktivmiljo.se  så återkommer vi med personliga svar, offerter, förslag med mera. Våra duktiga representanter på fältet, som bemannar stora delar av landet, har också möjlighet att besöka er för att gå igenom specifika behov, önskemål och annat – helt kostnadsfritt!

Priser

Om inte annat anges så visas samtliga priser exkl. moms. och frakt.

Leveranstider

Produkter vi har i lager levereras normalt inom 1–5 arbetsdagar. För övriga produkter som t.ex. bord, stolar, förvaring, konferensmöbler och andra ej lagerförda produkter kan leveranstiden variera mellan 1–10 veckor. Vi brukar kunna skicka många av våra produkter redan samma dag eller dan därpå om vi får beställningen innan kl 10:00.

Orderbekräftelse

Då vi behandlat din order får du automatiskt ett mejlsvar som du inte behöver svara på om allt ser ut att stämma i din beställning. Sedan kommer en manuell orderbekräftelse som någon av våra medarbetare granskat manuellt. Då leverans sker inom 1–5 dagar skickas ingen ytterligare orderbekräftelse om du inte själv begär det. Om du beställt varor med längre leveranstid återkommer vi inom en vecka med en mer exakt leveranstid. Observera att leveranstiden är preliminär och att vi inte kan lova leverans på exakt dag. Om det är av stor vikt – t. ex. vid inflyttning, invigning etc. – och du begär det särskilt, går det för det mesta att betala extra för transportören att leverera exakt dag och tid. Det går även att betala extra för uppbärning.

Fraktkostnader

Frakt tillkommer på samtliga av våra produkter. Även vid avhämtning från vår butik tillkommer frakt då vi beställer godset från olika lager runt om i världen. Det kan däremot bli något billigare om det är standardprodukter som normalt finns hemma hos oss på lager i butiken.

Frakt är normalt tillagt vid beställningstillfället, men kan komma att justeras eller läggas på när fakturan skickas. Detta på grund av att vi inte i förhand kan säga vad frakten kommer att kosta. ( Vi tar endast ut vad fraktbolaget debiterar ) Frakten kan även variera från olika leverantörer vi beställer ifrån.

Det kan t.ex. bli extra kostnader om kunden inte är hemma och kan ta emot godset eller om kunden måste telefonaviseras eller vill ha uppbärning. Fraktbolagen bär inte upp godset till kunden ( måste beställas separat där det tillkommer extra kostnader. Säg till vid beställning om detta önskas! )

Tänk på att ha någon som kan hjälpa till att bära om det är skrymmande gods som t.ex. bordsskivor eller dylikt.

Dessa fraktvillkor gäller vid beställning i webbutiken, via mail och telefon. Fraktkostnaderna beräknas efter vikt och volym.
exkl. moms ( Gäller ej bord och andra skrymmande produkter )

Transport

Leverans till företag sker med DHL eller Schenker. I transportuppdraget ingår normalt leverans till yttre port i gatuplan. Om din arbetsplats inte alltid är bemannad mellan 08.00–16.00 måste du ange vilka tider det är obemannat, alternativt begära telefonavisering för 70 kr extra. Uppbärning i t.ex. trappor kan inte garanteras. Om annan transportlösning önskas måste detta anges och kan då komma i fråga för extra debitering. Ansvaret för varan övergår till kunden i samband med att transporthandlingarna signeras av kunden. Om synliga emballageskador eller misstanke om transportskada på godset föreligger ska detta anmälas till chauffören direkt. Dold transportskada MÅSTE anmälas till oss inom tre dagar för att transportskadan ska kunna godkännas. I samband med detta bör emballage sparas.

Leverans till privatpersoner sker för varor under 20 kg med DHL-servicepoint. Varorna hämtas då ut vid ditt närmaste utlämningsställe för Servicepoint. Större gods levereras med DHL eller Schenker på dagtid. Om DHL eller Schenker kört ut till din adress utan att du är där anses deras uppdrag fullgjort och du får antingen hämta varorna på Schenker:s/DHL:s terminal eller betala extra för en utkörning till. Ansvaret för varan övergår till kunden i samband med att transporthandlingarna signeras av kunden. Om synliga emballageskador eller misstanke om transportskada på godset föreligger ska detta anmälas till chauffören eller utlämningsombudet direkt. Dold transportskada MÅSTE anmälas till oss inom tre dagar för att transportskadan ska kunna godkännas. I samband med detta bör emballage sparas.

Betalning

Direktfaktura

Fakturering direkt från Aktiv Miljö AB erbjuds till kreditgodkända aktiebolag, offentliga organisationer och myndigheter. Vid direktfakturering skickas fakturan direkt från Aktiv Miljö med vanligtvis 20 dagars netto. Aktiv Miljö förbehåller sig rätten att kreditpröva kunden och ev. meddela andra betalningsvillkor om detta är erfoderligt.

Garantier

Produkter levererade av Aktiv Miljö i Sverige AB har där ej annat anges 12 månaders produktgaranti. Arbetsstolar har som regel 2-10 års garanti. Kontakta alltid Aktiv Miljö´s kundtjänst innan en eventuell retur p.g.a. reklamation.

Öppet köp

Om du önskar öppet köp i upp till två veckor för en produkt anger du Öppet köp i kommentarsfältet ( OBS! Detta gäller endast privatpersoner, ej företag ) Öppet köp tillämpas för de flesta tillbehörsprodukter och lagerförda arbetsstolar för att Aktiv Miljös lösningar ska fylla sitt behov och ge trygga, nöjda kunder. Vid retur i samband med öppet köp svarar kunden för att produkten returneras i sitt originalemballage och i oklanderligt skick. Inga anteckningar eller annan åverkan får ske på originalemballaget. Kundens enda åtagande för att ha möjligheten att prova sin lösning är att svara för ev. retur fraktkostnad. Om valt betalsätt är faktura med 20 dagars betaltid, krediteras fakturan i samband med att godkänd retur kommit Aktiv Miljö tillhanda. För redan betald vara sker återbetalning på samma sätt.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

Returer

Alla returer ska innan de verkställs först godkännas av vår kundtjänst. Returer ska ske med företagspaket som levereras till vårt kontor eller i förekommande fall till våra tillverkares adress. Tillsammans med alla returer ska ligga ett följebrev som beskriver orsaken till retur och om varan är behäftad med fel dvs. en felbeskrivning. Returen ska även referera till ett fakturanummer. ( Ej ångerrätt för företag )

 

Vi hoppas verkligen att Ni är nöjda!

Meddela oss omgående om det är något du inte är nöjd med så lovar vi att göra vårt bästa för att hjälpa till. Gör oss en tjänst och tipsa dina vänner och affärsbekanta om du är nöjd med oss. Vi existerar och utvecklas sedan starten 2007 av ett enda skäl och det är genom nöjda kunder som fortsätter att handla av oss. Vi är ödmjukt medvetna om detta och gör vårt bästa för att hjälpa dig till en bättre lösning så att du ska kunna må bra, trivas och göra ett ännu bättre jobb.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *